Teknoloji

Elektrikli Araçlarda “Tek Pedallı Sürüş” Nasıl Çalışır?

Standart içten yanmamotorlu araçlar fren sistemi aşağı yukarı hepimiz biliyoruz. Otomatik şanzımanlı araçlarda durmak istediğimizde fren pedalına basarız, düz şanzımanlı araçlarda ise bu freni tekrar kullandığımızda debriyajı sonuna kadar dahil ederiz. Ayrıca düz şanzımanlılarda bir vites düşürmek gerekiyor.

Ancak elektrik motorlu birden fazla araçta işler alıştığımız bu düzene göre oldukça farklı işleyebiliyor. biliyoruz fren pedalıBu pedalı yerinde sunan otomobil üreticileri kullanmanıza gerek kalmayacak Araçla birlikte bir teknoloji de sunuyor. Kulağa oldukça garip gelen tek pedal kullanma tekniği aslında hem araç hem de sürücü için oldukça işlevsel.

Bu sistem ile normal sistem arasındaki temel fark nedir?

Nissan

Tek pedal sistemi, araç ileri doğru hareket ederken gaza basıp ayağınızı gazdan çekmenizi sağlar. araba yavaşlıyor sağlar. Bu sayede ayağınızı pedaldan kaldırıp tekrar frene basma ihtiyacı neredeyse ortadan kalkıyor.

Oldukça gereksiz ve küçük bir fark gibi gelebilir ama sisteme alıştıktan sonra bundan yararlanmak Hem şehirde hem de uzun yolda farkedeceğinizden şüpheniz olmasın. Bu teknolojinin sürüş konforunun ötesinde araca birçok faydası da bulunuyor.

Örneğin fren yaparak balatalara yüklediğiniz yük bu sistemde çok ama çok azdır.

Bu sayede araç modülleri uzun ömür üstelik bakım aralığınız da uzuyor. Ek olarak, rejeneratif frenÖzelliği sayesinde gaz vermediğinizde oluşan kinetik gücü elektriğe çevirerek harcadığınız elektriğin bir kısmını geri kazanma imkanına da sahipsiniz.

Ve bu elektrik motorlar sağlar. Ayrıca bu sayede aracın menzili de bir miktar uzatılmış oluyor.

Peki bu sistem nasıl çalışıyor ve bunları nasıl sunuyor?

Bahsettiğimiz rejeneratif frenleme aşamasında ortaya çıkan sürtünme aracı yavaşlatır; Aracın elektrik motoru artık bir jeneratör görevi görerek kinetik enerji biriktiriyor. Bu sayede fren sistemleri yorulmaz, normalden daha azmenzili biraz artıran bir güç kaybı var.

Ayrıca ayağınızı gazdan çektiğinizde olması gerektiği gibi. fren lambaları da yanıyor.

Sistemle ilgili bazı yanlış anlamaları giderelim.

Bu sistemi aktif hale getirmek için farklı araçlarda farklı yöntemler bulunmaktadır. Bazılarında ayarlardan açmak gerekiyor, bazılarında düğme aracılığıyla sistem aktif hale getirilebilir. Ancak bunu yaptığınızda fren pedalı işlevini kaybetmez. ani frenBu pedalı gerektiğinde tekrar kullanabilirsiniz.

Normal sürüş sırasında bile kullanabilirsiniz. Esasen bu sistem, Tesla’nın tamamen otonom sürüş sistemi gibi değil. daha fazla” şerit takip sistemi “Karşılaştırabilirsin. Sürüşünüzü daha rahat ve konforlu hale getirmek için üretilmiş yardımcı bir teknolojidir. Acil durumlarda kullanılması tavsiye edilmez.

Son olarak bu sistem bazı hibrit modellerde Size söyleyeyim, o da mevcut. Bu sürüş yöntemini Hyundai Kona, Volvo XC40 ve Nissan Leaf gibi modellerde denediyseniz yorum kısmından deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz.

kaynaklar: CallasEV, Buyruk Tunçyürek, Review Geek, JD Power, Kelley Blue Book

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu