Esnaf ve KOBİ’lerin Bir Günde Karşılaştığı 10 İlginç Müşteri Tipi
Esnaf ve KOBİ’lerin hayattaki müşteri profili sonsuzdur. Uzun süredir departmanda çalışanlar için belirli müşteri tiplerine aşina olmak son derece önemlidir. Çünkü bu, ihtiyaçların daha kolay anlaşılması ve karşılanması anlamına gelir.
İşte her esnafın çok iyi bildiği en farklı müşteri modelleri!
1. Pencereye bakanlar
2. Müzakereciler
Pazarlıkçılar, etiket fiyatıyla ilgilenmeyen ve her zaman indirim bekleyen müşterilerdir. Bu kişiler için pazarlık şarttır ve her koşulda geçerlidir. Haggler müşterileri bazen satın alacaklarına ek olarak ücretsiz ürün veya hizmet talep edecek kadar küstahça davranabiliyorlar.
3. Kabuklar
Satıcıyla ya da hizmeti veren kişiyle herhangi bir ilişki kurmayan özensiz müşteriler, selam vermeyen, dileklerini hakkıyla yerine getirmeyen kişilerdir. Genellikle kaba olarak adlandırılan bu tür müşteriler, ne kadar bağlantı kurmaya çalışırsanız çalışın çoğu zaman sessiz kalır ve söylediklerinize tepkisiz kalırlar.
4. Çok samimi olanlar
Mağazaya girdikten sonra son derece arkadaş canlısı ve adeta akraba gibi davranan müşteriler, bazen uğraşması keyifli, bazen de yorucu insanlardır. Tam tersi her şeyi detaylıca sorgulayan, soyağacını kazıyan bu somurtkan bireylerle iletişiminizde biraz dikkatli olmanız gerekebilir. Aksi takdirde ipin ucu bir anda çok mahrem bir yere varabilir.
5. Çok konuşan insanlar
Çok konuşan insanlar her zaman kendisinden, hayat hikayelerinden ya da geçmiş alışveriş anılarından bahseden insanlardır. Bu bireyler çoğu zaman alışveriş ihtiyaçlarını karşılarken aynı zamanda başkalarıyla iletişim kurarak gerilimi azaltmak isterler. Bu nedenle sizi boş buldukları bir mağazada yakaladıklarında kolay kolay bırakmayabilirler.
6. Marka savunucuları
Marka savunucuları, bir markanın ürün veya hizmetine fanatik bir şekilde sadık olan müşteri türleridir. Bu insanları başka bir markanın da aynı derecede yeterli olduğuna ikna etmek çok zordur. Dolayısıyla o markanın hizmetini veya ürününü satmıyorsanız marka savunucusu müşterileri etkilemekte zorlanabilirsiniz. Ancak doğru tekniklerle bu kişileri markanıza çekebilirsiniz.
7. Memnun değilim
Memnun olmayan kişiler genellikle zorunluluktan alışveriş yapan ve bu durumdan hiç memnun olmayan bireylerdir. Her zaman konuya dalıp hizmetin berbat yönlerine dikkat çeken bu kişileri %100 memnun etmenin kolay bir yolu yok. Bu nedenle her şeyden şikayet eden ama mecburiyetten orada olan insanlarla karşılaştığınızda onları mutlu etmek için hiçbir çaba göstermemeyi tercih edebilirsiniz.
8. Son dakika haberleri
Kapanış saatinden 2 dakika önce gelip hızlı alışveriş yapan kişiler son dakika müşterisidir. Bazen aynı anda birden fazla görevi tamamlamaya çalışırlar ve bu nedenle mağaza içinde hızla hareket ederler. Sabırsız müşteriler genellikle ne aradıklarını çok iyi bildikleri için anlaşması kolay olan ve işlerini çok kısa sürede tamamlayabilen bireylerdir.
9. Kadın avcıları
Alışveriş yaparken güzel sözler ve iltifatlar duymaktan hoşlanan ya da her zaman iltifat eden çapkın müşteriler, hoşlandıkları kişilere ilgi gösterirler. Çoğu zaman görünür insanlar oldukları için bazen gülümsemelerinizi ve iyi dileklerinizi farklı yönlere taşıyabilirler. Bu kişilerle uğraşırken yakınlığın nerede korunacağını belirlemek son derece zor olabilir.
10. Kaybedenler
Mağazaya girdikten sonra masa veya raflardaki tüm eşyalara dokunan, eşyaların yerlerini değiştiren, yerinde durmayan kişiler zararlı müşterilerdir. Sizi durduramayan bu kişiler, içeri girdikleri anda bir şekilde size zarar vermeyi başaracaklardır. Dikkatsiz davranışları nedeniyle ya çok fazla çalıyorlar ya da eşyaları kırıyorlar. Bu kişileri kibarca uyarmak, zarardan kaçınmanın en etkili yoludur.